BE NICE IF YOU WAS HERE !! thanks ...
budak comel

SAYA PRAKTIKAL STUDENT :D

Assalamualaikum pembuka bicara. Agak lama tak update blog busyuk ni.. hoho..Alhamdulillah syukur kepada Allah, miey b'jaya habiskan semester 5 dengan selamat. Alhamdulillah syukur juga sebab pointer untuk semester 5 tidak mengecewakan. untuk semester akhir yang ada exam, pointer menaik dan agak bagus..

Lupa nak kata : HAPPY NEW YEAR my dear readers :)
*agak-agak masih ada readers ka tidak.. haha

sekarang kita berada di tahun 2015.. 2014 banyak sangat dugaan yang Malaysia hadapi dari hilangnya MH370, terhempasnya MH17, dan banjir teruk yang melanda. Semoga mangsa dan keluarga tabah menghadapi. 

Me??? hoho.. sekarang miey tengah practical untuk semester 06.. di mana? di ARAS Balung, Borneo Samudera Tawau. Honestly, miey rasa best sangat practical sini sebabbbbbbbbbbbbb orang-orang yang ada kat sini semua sporting gilaaaaa >_<

i loved the way they treat us.. i loved the way they talking with us.. i loved the way they working, i loved the way they jokes, i loved the way they create their workplace mood...
CUMA, ada laaa certain person yang 'berkenaan' buat kita rasa awkward, kekok dan sebagainya.. hoho.. 

Well, different people have different personality right? Hoho.. sabar sejaaa.. anggap semua tu lumrah pekerjaan dan lumrah jumpaa orang baharu di tempat yang baharu. well said mimie well said.. KUNUN.. hahaha

This is my final semester, my final year, my final war... Semoga Allah memberkati setiap ilmu yang ditimba dan setiap kerja yang dilakukan.. dulu, time masih di semester 3,4 and 5.. perkara yang paling aku risau mau tau apa???? hoho.. risau macam mana laaa keadaan aku bila practical nanti ni yhaaa... hoho.. ok ka juga orang-orangnya ni yhaa.. ok ka jugaa workplacenya ni?? ok ka juga bosnya tu? ok ka juga layanan dorang tu? ada ka juga senior kami di sana tu ya? hanya Allah yang tau macam mana perasaan bila mau pegi praktikal tu.. haha.. 

tau sebab apa banyak sangat soalan di kepala aku? sebab aku BANYAK SANGAT dengar cerita fasal praktikal dari senior-senior terdahulu... hahaha.. cerita fasal bos garang laa,, cerita fasal pekerja buat gangguan seksual laa, cerita senior kena hendap time mandi laa.. SANGAT BANYAK lagii yang aku dengar..

Of cause laaa, di mana-mana workplace pun mesti akan face tu paling sedikit pun 1 orang bos yang agak garang ..hehe.. tapi syukur Alhamdulillah tempat aku practical ni memang semua nice person.. bosnya tak payah cakap laaa, sebiji macam perangai Sir Hendry Joseph.. Haha.. maybe sebab diaorang dua kawan baik kali kan.. hahaha... cara bos sini b'cakap pun sama sebiji punya baik macam Sir Hendry.. hehe.. i loikeeee!!! :)

kalau bos dah baik bawahan dia pun mestilah ok kannnnn...... haaha.. memang senang la kamcing ngan pekerja sini.. hehe.. Alhamdulillah ni dah masuk minggu ke 6, boleh daa main bola tampar sama-sama tiap minggu, main badminton sama-sama ngan pekerja kat sini.. happening gilaaaaaa!! i bet my other classmates will jelous with us.. selain tu kan kan kannnnnn, system yang diaorang kenakan untuk kami system 'kerja sambil belajar' .. hoho.. diaorang ajar apa yang nak dibuat, ajar apa function segala bagai, ajar kesan dan akibat semua bagai, then kami buat dan faham apa yang kami buat..

Perasaan tu memang teda laaa perasaan buang masa.. kecuali bila bos kata hari ni sparing day dan tiba-tiba dia kata cancel.. memang belajar gila-gila apa yang dah dibuat sepanjang minggu praktikal, takut gagap tu kann.. hahahaha.. lucu juga laaaa.. :p

kurang lebih ada 8 minggu lagi kami jalani praktikal then balik pegi UiTM untuk presentation.. Insha Allah akan graduate dengan aman dan bahagianya.. HAHAHA.. 3 tahun belajar akan sampai juga masa aku untuk pakai jubah dan graduate dengan bahagianyaaa.. YAHOOOOOOOO!!!!!!!! tak sabar nak bawa family tengok aku graduate ambil sijil pakai jubah bagaiiii.. hehe.. 

dulu-dulu kann time kecil dulu, bila kawan-kawan minta biodata, isi bahagian cita-cita, mesti aku tulis 'belajar sampai ke menara gading' .. hoho.. Alhamdulillah, menaranya dah sampai.. tinggal gading lagi belum di dapat.. inshaAllah.. hehe.. belajar selagi mampu sebab itu yang arwah ayah aku inginkan.. ehehe..

_____________________________________________________________

bila tengok budak-budak sekarang kan.. budak sekolah sekarang, aku macam TERreflect dengan diri aku sendiri.. ya la, dulu akuu ..hmm susah mau cakap.. agak nakal juga laaa.. hoho.. bila dah besar macam ni.. besar umur nak jejak 21 tahun dah, aku jadi malu.. MALU dengan kehidupan aku yang dulu... betul kata orang, bila dah besar.. bila ingat balik apa yang kita buat waktu sekolah dulu.. mesti rasa malu.. hahaha.. Alhamdulillah nasib aku tak buat benda-benda yang terlarang.. benda yang boleh menjatuhkan air muka keluarga.. setakat nakal escape2 lepas sekolah.. nakal sebab b'couple .. hahaha..

bila naik umur 21.. keinginan mau b'cinta tu agak kurang.. macam tiada keinginan pun ada.... ahahahahaha.. OKBAIII

No comments: